Menu | deel: |
Leerstofkaarten |
|||||||
Kinderen gaan rekenen interventies | |||||||
klklas1 | klklas2 | klas 1 | klas 2 | klas 3 | klas 4 | klas 5 | klas 6 |
1. Gecijferdheid, getalbegrip |
|||||||
Rekenvoorwaarden | |||||||
Getalbegrip/Getalbewustzijn (tellen) | |||||||
Positioneren op de getallenlijn | |||||||
2. Bewerkingen. Optellen en aftrekken | |||||||
Rekenen tot | Rekenen tot | Rekenen tot | |||||
10 | 20 | 100-1000 | |||||
3. Bewerkingen. Vermenigvuldigen en delen | |||||||
Kolomsgewijs rekenen | |||||||
Tafels en tafelrijen 1 t/m 12 | |||||||
Rekenen en bewegen | |||||||
Het principe van vermenigvuldigen en delen | |||||||
4. Meten | |||||||
Begindocument voor meten en maten | |||||||
Vormtekenen | Algebra | ||||||
Werken met grafieken | |||||||
5. Verhoudingen en procenten | |||||||
Breuken | Kommagetallen | Procenten | |||||
Verhoudingen | |||||||
6. Schattend rekenen | |||||||
Schatten | |||||||
klklas1 | klklas2 | klas 1 | klas 2 | klas 3 | klas 4 | klas 5 | klas 6 |